Palautus ja vaihto

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautuksen käsittely voi kestää 14 vuorokautta palautuksen saapumisesta varastollemme. 

Tilauksen peruuttaminen

Asiakas ei voi peruuttaa tehtyä ja maksettua tilausta verkkokaupassa, jos tuote on jo toimitettu varastosta eteenpäin, vaan tilatut tuotteet tulee silloin palauttaa. Mikäli huomaat tehneesi virheellisen tilauksen ole yhteydessä asiakaspalvelu@yokokauppa.fi

Palautus

Toimitetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Palauta tuote mahdollisimman pian. Tuotteiden palauttaminen ja saman tuotteen koon vaihtaminen on ilmaista. Huom. Maksettuja toimituskuluja ei palauteta!

Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on vastaanotettu  tai ostettu (kuitin päivämäärä). Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä.

Palautus tapauksissa tarkista, että tuotteissa on edelleen kiinni kaikki tuotteen kannalta oleelliset tuotelaput ja –merkinnät.

Tuotteen tulee olla palautus- tai vaihtohetkellä käyttämättömässä kunnossa. Myös myyntipakkauksen tulee olla myyntikuntoinen (esim. kenkälaatikko)

Huomioithan, että tuoteseteissä kaikki osat on palautettava.

Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisin lähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Palveluntarjoajan myöntämää kampanjaetua ei voi muuttaa rahaksi. Jos kampanjaedun (esim. alennuksen) saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä täyty, pidätetään edun arvoa vastaava summa rahapalautuksen yhteydessä.  

Miten toimin, jos haluan palauttaa tilaamani tuotteen?

Täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomake!

  1. Merkitse lomakkeelle, palautettavaien tuotteiden tuotenumero. Tuotenumeron löydät tilauksen mukana tulleesta pakkauslistasta. Tarkista, että merkitset oikeat tuotteet palautukseen. Ilmoita palautuksen syy numerolla, joka vastaa parhaiten palautuksen syytä. Halutessasi voit kirjoittaa lisätietoja. 
  1. Pakkaa tuotteet lähetyspussiin ja liitä mukaan palautuslomake ja pakkauslista. Varmista, että palautat samat tuotteet, jotka olet merkinnyt palautuslomakkeeseen. 
  1. Vie paketti lähimpään Matkahuollon palvelupisteeseen

Palautustunnuksella voit palauttaa lähetyksen kaikista Matkahuollon palvelupisteistä. Palautustunnuksemme: 9530571

Matkahuollon pakettiautomaatista palautus onnistuu näin:

Pakettiautomaatilla palauttamista varten tarvitset aktivointikoodin. Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksellamme aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta.

  • kirjoita paketin päälle aktivointikoodi ja ”asiakaspalautus” lähettäjän nimi, osoite ja matkapuhelinnumero ja vastaanottajan nimi ja osoite.
  • Valitse pakettiautomaatin näytöltä Lähetä.
  • Syötä aktivointikoodi näytön ohjeiden mukaan. Valitse Hyväksy.
  • Valitse näytöltä paketille sopivan kokoinen lokero (S–XL). Valitsemasi lokeron ovi avautuu automaattisesti.
  • Jätä paketti lokeroon ja sulje lokeron ovi.

HUOM! Verkkokaupan palautuksen tai vaihdon voi tehdä myös myymälässämme: 

Yokokauppa.fi

Tyynenmerenkau 3

00220 Helsinki

 

Ma: suljettu

Ma - pe: 11 - 18:00

        La: 12 - 16:00

        Su: Suljettu

 

Tuo palautettavat tuotteet myyntipakkauksineen myymälään. Autamme sinua mielellämme oikean tuotteen ja koon valinnassa!                     

Mikäli sinulla on kysyttävää palautuskäytännöistä tai tarvitset lisätietoja, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@yokokauppa.fi 

 
Maksun palautuminen                                                                                   

Hyvitämme palautuksen käyttämälläsi maksutavalla. Esim. mikäli olet maksanut tilauksesi verkkopankissa tai maksukortilla, hyvitämme rahasi automaattisesti käyttämällesi maksutavalle. Asiakaspalvelustamme ollaan tarvittaessa sinuun yhteydessä mikäli automaattinen hyvitys ei verkkopankkiisi onnistu. Maksutavan ollessa luottokortti, hyvitetään palautus luottokorttilaskullesi. Mikäli maksutapa on lasku, hyvitys tehdään palveluntarjoajanlaskulle tai -tilille.

Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut. Huom. Maksettuja toimituskuluja ei palauteta! Rahojen palautukseen menee enintään 14 päivää tilauksen saapumisesta varastollemme.                                                   

Vaihto 

Voit vaihtaa verkkokaupastamme ostamasi tuotteen, jos se viallinen tai väärä tai koko on väärä. Vaihdon voit tehdä myymälässämme tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluun. asiakaspalvelu@yokokauppa.fi

Valitettavasti tuotteen vaihtaminen toiseen tuotteeseen (paitsi saman tuotteen koon vaihtaminen) ei ole mahdollista. Pyydämme teitä muissa vaihto tapauksissa palauttamaan tuotteen ja tekemään uuden tilauksen verkkokaupassamme.