Palautus ja vaihto

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautuksen käsittely voi kestää 14 vuorokautta palautuksen saapumisesta varastollemme. 

Tilauksen peruuttaminen

Asiakas ei voi peruuttaa tehtyä ja maksettua tilausta verkkokaupassa, jos tuote on jo toimitettu varastosta eteenpäin, vaan tilatut tuotteet tulee silloin palauttaa. Mikäli huomaat tehneesi virheellisen tilauksen ole yhteydessä asiakaspalvelu@yokokauppa.fi

Palautus  

Miten toimin, jos haluan palauttaa tilaamani tuotteen?

Toimitetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Palauta tuote mahdollisimman pian. Tuotteiden palauttaminen ja saman tuotteen koon vaihtaminen on ilmaista. Huom. Maksettuja toimituskuluja ei palauteta!

Täytä tämä palautuslomake!

  1. Merkitse lomakkeelle, palautettavaien tuotteiden tuotenumero. Tuotenumeron löydät tilauksen mukana tulleesta pakkauslistasta. Tarkista, että merkitset oikeat tuotteet palautukseen.
  2. Ilmoita palautuksen syy tai vaihto listassa olevalla numerolla. Lisätietoihin voit kirjoittaa tilalle vaihdettavan tuotteen ja koon, sekä muita lisätietoja.
  3. Pakkaa tuotteet lähetyspussiin ja liitä mukaan palautuslomake ja pakkauslista. Varmista, että palautat samat tuotteet, jotka olet merkinnyt palautuslomakkeeseen.
  4. Vie paketti lähimpään Matkahuollon palvelupisteeseen. Palautustunnuksella (joka on mainittuna palautuslomakkeessa) voit palauttaa lähetyksen kaikista Matkahuollon palvelupisteistä.

Matkahuollon pakettiautomaatista palautus onnistuu näin:

Pakettiautomaatilla palauttamista varten tarvitset aktivointikoodin. Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksellamme aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta.

  • kirjoita paketin päälle aktivointikoodi ja ”asiakaspalautus” lähettäjän nimi, osoite ja matkapuhelinnumero ja vastaanottajan nimi ja osoite.
  • Valitse pakettiautomaatin näytöltä Lähetä.
  • Syötä aktivointikoodi näytön ohjeiden mukaan. Valitse Hyväksy.
  • Valitse näytöltä paketille sopivan kokoinen lokero (S–XL). Valitsemasi lokeron ovi avautuu automaattisesti.
  • Jätä paketti lokeroon ja sulje lokeron ovi.

Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on vastaanotettu  tai ostettu (kuitin päivämäärä). Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä.

Palautus tapauksissa tarkista, että tuotteissa on edelleen kiinni kaikki tuotteen kannalta oleelliset tuotelaput ja –merkinnät.

Tuotteen tulee olla palautus- tai vaihtohetkellä käyttämättömässä kunnossa. Myös myyntipakkauksen tulee olla myyntikuntoinen (esim. kenkälaatikko)

Huomioithan, että tuoteseteissä kaikki osat on palautettava.

Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisin lähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Palveluntarjoajan myöntämää kampanjaetua ei voi muuttaa rahaksi. Jos kampanjaedun (esim. alennuksen) saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä täyty, pidätetään edun arvoa vastaava summa rahapalautuksen yhteydessä.  

 

    HUOM! Verkkokaupan palautuksen tai vaihdon voi tehdä myös myymälässämme: 

     

    Yokokauppa.fi

    Tyynenmerenkatu 3

    00220 Helsinki

     

    Aukioloajat

    Ma: Suljettu

    Ti: 13 - 18:00

    Ke - Pe: 12 - 18:00

    La: 12 - 16:00 

    Su: suljettu

    Tuo palautettavat tuotteet myyntipakkauksineen myymälään. Autamme sinua mielellämme oikean tuotteen ja koon valinnassa!                     

    Mikäli sinulla on kysyttävää palautuskäytännöistä tai tarvitset lisätietoja, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@yokokauppa.fi  

     

    Maksun palautuminen                                                                                   

    Hyvitämme palautuksen käyttämälläsi maksutavalla. Esim. mikäli olet maksanut tilauksesi verkkopankissa tai maksukortilla, hyvitämme rahasi automaattisesti käyttämällesi maksutavalle. Asiakaspalvelustamme ollaan tarvittaessa sinuun yhteydessä mikäli automaattinen hyvitys ei verkkopankkiisi onnistu. Maksutavan ollessa luottokortti, hyvitetään palautus luottokorttilaskullesi. Mikäli maksutapa on lasku, hyvitys tehdään palveluntarjoajanlaskulle tai -tilille.

    Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut. Huom. Maksettuja toimituskuluja ei palauteta! Rahojen palautukseen menee enintään 14 päivää tilauksen saapumisesta varastollemme.                                                   

    Vaihto 

    Voit vaihtaa verkkokaupastamme ostamasi tuotteen, jos se viallinen tai väärä tai koko on väärä. Vaihdon voit tehdä myymälässämme tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluun. asiakaspalvelu@yokokauppa.fi 

    International orders

    The consumer customer has a 14-day exchange and return right in accordance with the Finnish Consumer Protection Act. The right of return only applies to unused and salable products in the original packaging. Return processing can take 14 days after the return arrives at our warehouse. Customer bears shipping costs of returns and exchanges when shipping outside Finland. Note Paid shipping costs are not refunded!

     

    Cancelling the order 

    The customer cannot cancel an order made and paid for in the online store if the product has already been delivered from the warehouse, but the ordered products must then be returned. If you notice that you have placed an incorrect order, please contact asiakaspalvelu@yokokauppa.fi

    Exchange

    You can exchange the product you bought in our online store if it is defective or wrong or the size is wrong. You can make the exchange in our store or by contacting customer service. asiakaspalvelu@yokokauppa.fi

    Return

    What do I do if I want to return the product I ordered?

    Delivered products have a 14-day exchange and return right from the moment of receiving the goods. Return the product as soon as possible. Customer bears shipping costs of returns and exchanges. Note Paid shipping costs are not refunded!

     

    Return Address:

    Yokokauppa.fi

    Tyynenmerenkatu 3

    00220 Helsinki

    FINLAND

    Fill out return form!

    Mark the product number of the products to be returned on the form. You can find the product number in the packing list that came with the order. Check that you mark the correct products for return.

    State the reason for the return or exchange with the number on the list. For additional information, you can enter the product and size to be replaced, as well as other additional information.

    Pack the products in a shipping bag and attach the return form and packing list. Make sure you return the same products that you have marked on the return form.

    The date of purchase of the product is considered to be the day when the product package is received or purchased (receipt date). It is the customer's responsibility to indicate the redemption date if necessary.

    In the case of returns, check that the products still have all the relevant product labels and markings attached to them.

    The product must be in unused condition at the time of return or exchange. The sales packaging must also be in good condition (e.g. shoe box)

    Please note that all parts in product sets must be returned.

    If the returned product is not in the same condition as new, the price of the product will not be refunded. The possible return shipment of the product takes place at the customer's expense.

    The campaign benefit granted by the service provider cannot be converted into money. If the conditions set for receiving a campaign benefit (e.g. discount) are not met in connection with a customer return, an amount corresponding to the value of the benefit will be withheld in connection with the refund.

    NOTE! You can also return or exchange an online purchase in our store:

    Yokokauppa.fi

    Tyynenmerenkatu 3

    00220 Helsinki

    FINLAND

    Visiting hours

    Mon: Closed

    Tue: 13:00 - 18:00

    Wed - Fri: 12 - 18:00

    Sat: 12:00 - 16:00

    Sun: closed

    Bring the returned products with sales packaging to the store. We will be happy to help you choose the right product and size!

    If you have any questions about return policies or need more information, please contact our customer service: asiakaspalvelu@yokokauppa.fi

    Payment recovery

    We will refund the return using the payment method you used. For example, if you have paid for your order in an online bank or with a payment card, we will automatically refund your money to the payment method you used. If necessary, our customer service will contact you if the automatic refund to your online bank is not successful. If the payment method is a credit card, the refund will be credited to your credit card bill. If the payment method is an invoice, the refund will be made to the service provider's invoice or account.

    The customer will be refunded the price paid by the customer for the product, even if the price of the product has changed later. Note Paid shipping costs are not refunded! It takes a maximum of 14 days for the money to be returned after the order arrives at our warehouse.